07.07.10

Kakaolu Islak Kek

Bu keki kücüklügümden beri cook seviyorum , ama nedense iki yildir yapmadigimi hatirladim, ve bu gün yapmaya kararverdim
MAlzemeler
2 su bardagi un
4 yumurta
1 su bardagi  süt
1 su bardagi seker
1 vanilya
1 kabartmatozu
125  gr tereyag
2 ye´mek kasigi kakao
Sosu icin :  2 su bardagi süt  . . . . . .
  3 yemek kasigi kako .....
1 tatli kasigi un ( kivamin cok su gibi olmamasi icin)
1 valnilya
istenilen miktarda seker ( ben cok az kullandim )


Yapilisi ,

  1. Yumurtalar ve seker iyice cirpilir

  2. sivilar ilaveedilir ve sonrasinda kakao un kabartmatozu ve vanilya da eklenerek iyice karistirilir

  3. üzerine ben,  biraz bitter cikolata vardi portakal kabuklu onu ekledim ;)  cok da leziz oldu

  4. 180 derece benim firinimda 25 dk  pisti
SOSU .
bütün malzemeler karistirilir ve ocakta bir kac tasim kaynatilir.
KEk pistikten sonra kesilir ve üzerine sosu dökülür .
Sosu dökmeden önce kesiyorumki aralarada soslar gecebilsin diye ;)

süslemek icin ben hindistancevizi kullandim , siz findik yada isteginize göre hertürlü malzemeyi kullnabilirsiniz.

Keine Kommentare: