08.07.09

2. Icli köfte


2. deneme cok daha basarili bir sonuc verdi :))

ilk yaptigimda cok zorluk cekmistim ve bir daha kolay kolay yapmam demistim ama bu sefer cok yorulmadan yapabildim . Tarif farkliydi bunda yumurta kullandim. Cok uzatmadan tarife geciyim , Kesinlikle 3 kezde yapicam ama o zaman eklemem artik ;)
Buyrun tarifi




1 su bardagi ince bulgur
1 su bardagi un
1 yumurta
biber salcasi
tuz

ic malzemelesi icin : http://azidehobi.blogspot.com/2008/10/icli-kofte.html
eski tarifime eklemistim
  • IC MALZEMESI : kiyma , sogan , tereyag,
  • karabiber, tuz ,pul biber , maydanoz
  • Ilk basta ölcülerle ilerliyordum sonrasinda ölcüleri kacirdim ve kafama göre yaptim.
  • Kiymayi kavurdum ve soganlari ekledim ve birlikte iyice kavurdum .
  • Kavurma islemi bittikten sonra maydanozu , cevizi ve baharatlari ekledim .

HAMURU ICIN ;

  • bulguru demlendirdim su ile
  • sonrasinda unu , yumurtayi , tuzu ve salcayi ekleyip iyice yagurdum
  • sonrasinda dinlenmesi icin buzdollabina koydum . Yaklasik 30 dk .
  • sonrasinda avucumun icine alip hamuuru icini parmagimla acip malzemeyi koyup kapadim
  • bunun iicin videolarda arstirma yapip icli köfte diye arttirdim ve nasil yapildigini bir kez daha izlemis oldum , daha önce yapilirken hic izulemedeigim icin zor olmustu .
  • kizgin yagda kizarttim vee afiyetler olsun


Keine Kommentare: