29.01.09

Ayva Receli

[bu.JPG]


Ayva Receli , sevdigim receller siralamasinda 2.SIRADA yer aliyor 1.Annemin INCIR receli .
2.Yine Annemin Ayva Receli 3. bütün receller :))
Gectigimiz haftalarda Cok güzel bir Ayva receli yedim (SIDIKA Hanimin ellerine Saglik) cok lezzetli kivami, seker orani nefisdi . Karar verdim bende yapicam dedim ve SIDIKA Hanima sordum nasil yaptigini ufak püf noktalari verdi bende tamam ben yaparim dedim . Eveeeeeet geledim dün Escigim ayvalari getirdi , bende büyük bir hevesle basladim kesmeye bu arada kabuklumuuydu kabuksuzmuydu kafam karisti , tabiiki hemen JOKER hakkim olan (herzamanki gibi) Annem i aradim . Kabuklu yapmami kabuklarinin da cok faydali oldugunu söyleyince , bende kabuklu yapmaya karar verdim sonrasinda annemle receller üzerine konustuk ve ben karar degistirip annemin recelini yapmaya karar verdim icine Bu recelde ek olarak icerisine PEKMEZ giriyor ve bu degisiklik hosuma gitti . Evet efendim gelelim tarifee aslinda nasil tarif vericem bilmiyorum 2 gün süren bu receli ( hata yapinca 2 gün sürüyor yapilisi ) limonu unuttugum ve sekerim de bittigi icin aksam yarim kaldi bir türlü koyulasmadi ve beeen yine JOKER HAKKIMI Kullandim ve Annecigimi aradim . Acil durumlar icin idael dir ANNELER .Bu sabah devam ettim ve sonuc COK BASARILI .

Aslinda iki tarifi birlestirdim ve bir tarif oldu . Ama Oranlarindan cok emin degilim . Ben yinede tarifi veriyorum ;)


  1. Alti tane iri Ayva (en net olan miktar bu )

  2. yaklasik 2 kg seker (ilk kattigimda 4 su bardagiydi sonra sabah sekeri alinca 1 pakete yakinda icine tekrar ekleyince galiba 2 kiloya yakin oldu 4 su bardagi yeterli

  3. 1cay bardagi pekmez (rengini cok daha güzellestiriyor)

  4. yarim limon suyu

Ayvalari kabuklariyla kücük kücük dogruyoruz , cekirdeklerini ayiriyoruz ve cekirdeklerini ufak bir filtre kagidinin icine koyup agzini kapatiyoruz . Sonra bu cekirdek torbasini sekeri ve suyu birikte kaynamaya birakiyoruz. Limon ve pekmez haric koyup kaynatiyoruz kivam almaya baslayinca ayvalari ve pekmezi ekleyip yaklasik 30dk. daha kaynatiyoruz limonu da icine ekliyoruz . kivami istenilen asamaya ve ayvalar yumsayinca ocaktan aliyoruz . Nekadar basit degilmi :))


[bu2.JPG]

Keine Kommentare: